SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.53 número1“Mañana envío mis aportes”. Colaboración y participación entre estudiantes en cursos virtualesExperimentos en clases de ciencias: transacciones de significado en un grupo de trabajo colaborativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de estudios educativos

versión On-line ISSN 2448-878Xversión impresa ISSN 0185-1284

Resumen

GARCIA FUENTES, Paola  y  GUTIERREZ HUERTER O, Gabriela. The Mexican Dual Training Model and Higher Secondary Education in the State of Hidalgo, Mexico. Rev. latinoam. estud. educ. [online]. 2023, vol.53, n.1, pp.339-367.  Epub 02-Oct-2023. ISSN 2448-878X.  https://doi.org/10.48102/rlee.2023.53.1.537.

The purpose of this paper is to show the perspectives of companies, school tutors and graduates on the Mexican Dual Training Model (MMFD) in the CBTIS of the State of Hidalgo. For this, we followed a mixed methodology using semi-structured interviews and a questionnaire to find out the perception of the MMFD. In this way, we identified an articulation between education and employment and that the MMFD generates and promotes new dynamics. Likewise, we observed effects such as the development of competencies in graduates and internships in companies and the reach in employability by graduates. We set out conclusions and recommendations for its application in Mexico.

Palabras llave : dual training; competencies; employability; youth; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )