SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número29Conocimiento profesional del docente en educación superior: una confrontación entre lo real y lo deseadoLos territorios de la formación para la investigación en biología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

AGUILAR-NERY, Jesús. Scholarship Policy at the Mexican High School Level: a Critique of its Distributive Principles. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2019, vol.10, n.29, pp.42-66. ISSN 2007-2872.  https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2019.29.522.

The purpose of this study is to analyze the principles underlying the distribution of scholarships at higher secondary level in Mexico, especially by gender, by amount and by type. The hypothesis is that two principles have oriented the scholarship policy: a reduced and equivocal gender approach that equates gender with women and a simplified and contradictory distribution principle based only on a palliative approach that mixes merit and need.

Palabras llave : gender; perspective; high school; social justice; educational equity; Mexico.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )