SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número1Por una historia de las universidades hispánicas en el Nuevo Mundo (siglos XVI-XVIII)La educación permanente y su impacto en la educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

GARCIA SALORD, Susana. Curriculum vitae: from desired profiles to denied career paths. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2010, vol.1, n.1, pp.103-119. ISSN 2007-2872.

Following Pierre Bourdieu‘s contributions as reference, this paper analyzes the logic of building a curriculum vitae (CV) as the official model for the public presentation of an academic and the practical effects (social and symbolic) the curriculum has as a "discourse about oneself". Subsequently three theoretic and political problems implicated in the elaboration of the curriculum forms are reviewed: the hidden validity of discrimination, the negation of the indecision of academic times, and the practice of symbolic violence. The paper, questions the academicistic notion of academic excellence.

Palabras llave : curriculum vitae; academic trajectory; excellence; symbolic violence.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons