SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número65Aportes de J. W. Prescott para una propuesta de prevención de la violencia en MéxicoLa matemática social en el desarrollo integral del alumno índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Innovación educativa (México, DF)

versión impresa ISSN 1665-2673

Resumen

GONZALEZ SANCHEZ, Jorge. Levels of knowledge: The Aleph in curricular innovation. Innov. educ. (Méx. DF) [online]. 2014, vol.14, n.65, pp.133-142. ISSN 1665-2673.

In this essay we aim to emphasize the link between educational levels and levels of knowledge, the root of which is found in the work of scientific-philosophical methodology. Additionally, these links can be approached at three points of abstraction: subjectivization, practical-objective, and critical-objective. Combining the educational levels with the levels of knowledge and points of the abstraction of knowledge can constitute a true Aleph, in the sense used by Jorge Luis Borges in his fictional stories.

Palabras llave : Aleph; points of abstraction; educational levels; levels of knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons