SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Uso de los medios sociales como herramienta de aprendizaje en educación superior: análisis comparativo entre México y Corea del SurDeshonestidad académica de alumnos y profesores: Su contribución en la desvinculación moral y corrupción social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

PLA, Sebastián. Debates contemporáneos sobre la inequidad y la exclusión educativa en América Latina. Sinéctica [online]. 2015, n.44, pp.1-19. ISSN 2007-7033.

In this essay I make a qualitative summary of the main theoretical discussions focused on educational inequality and exclusion in Latin America. I note that the growth of research and policies of inclusion and equity are a contemporary phenomenon that arises as a result of economic changes, political and educational experienced in the region in the 1990s. Also pointed out the importance of taking two constituent aspects of the theoretical approaches to these issues: the first is that we can not understand the Latin American debate without considering the discussions in Europe and the United States, because many Latin American authors start from the reflection in these spaces. The second is that it is difficult to assert that there is a theoretical debate on educational inequality and exclusion in Latin America.

Palabras llave : educational exclusion; educational inequality; Latin America; educational research.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons