SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número1La vinculación como instrumento de imagen y posicionamiento de las instituciones de educación superiorInnovación educativa: un estudio de los cambios diferenciales entre el profesorado de la Universidad de Málaga índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

MARTINEZ SILVA, Mario  y  GORGORIO I SOLA, Núria. Conceptions on the teaching of subtraction: A study focused on an in-service teacher training course. REDIE [online]. 2004, vol.6, n.1, pp.01-19. ISSN 1607-4041.

This paper reports a research about a group of in-service teachers working in primary public schools in a poor urban zone in Monterrey city, Mexico. Its main aim was to study teachers' conceptions about the teaching of subtraction and, in particular, to know more about the role that they assign to context and contextualizing in the teaching process. Broadly speaking, the research arose from the interest to know more about the relationship between the training and education in mathematics of primary teachers and how the teaching and learning of mathematics actually takes place at school.

Palabras llave : Teaching-learning; mathematics; elementary education; teachers' training.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons