SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número55Adaptación y prueba de una escala de orientación hacia la sustentabilidad en niños de sexto año de educación básicaConstrucción de lo público en la escuela: una mirada desde dos experiencias de educación ambiental en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BRAVO MERCADO, María Teresa. UNAM and its Environmental Curriculum Processes. RMIE [online]. 2012, vol.17, n.55, pp.1119-1146. ISSN 1405-6666.

The purpose of this study is to present the results we consider most significant from a research study carried out at Universidad Nacional Autónoma de México, on the processes of incorporating the environmental dimension into the institutional curriculum. We first describe the theoretical guidelines, the methodology, and the relevant quantitative data from the research. Then we analyze the significant results, and close by identifying some of the topics that could be included on an agenda of educational research in this area.

Palabras llave : curriculum research; environmental education; higher education; sustainable development; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons