SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número51Modelos epistémicos de la lectura en estudiantes universitarios mexicanosPopularizaciones de la ciencia y la tecnología en América Latina: mirando la política científica en clave educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

CARRASCO ALTAMIRANO, Alma C.  y  KENT SERNA, Rollin L.. Reading and Writing in Doctoral Programs or the Challenge of Constructing Scientific Authorship. RMIE [online]. 2011, vol.16, n.51, pp.1227-1251. ISSN 1405-6666.

This article provides a literature review on the processes involved in the construction of scientific authorship. Its purpose is to reflect on the various stages that constitute the training trajectory or experience of a budding scientist intent on becoming an autonomous researcher, with special reference to laboratory sciences. By examining moments, practices, and processes involved in the doctoral experience, the article provides an analytical framework, based on Overington (1977), for identifying the stages of doctoral training trajectories.

Palabras llave : graduate studies; scientific training; text production; rhetoric; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons