SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2Coronavirus, diagnóstico y estrategias epidemiológicas contra COVID-19 en MéxicoDeterminación de la eficiencia de un mini panel solar fotovoltaico: una experiencia de laboratorio en energías renovables índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

CATALA, Rosa María; PALACIOS-ARREOLA, Isabel  y  MARTINEZ, Ana. How to understand specialized information of the COVID-19?. Educ. quím [online]. 2020, vol.31, n.2, pp.20-21.  Epub 25-Ene-2021. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.l8708404e.2020.2.75523.

This paper accompanies the article entitled The origin of COVID-19: what is known, what is supposed and (a little) about conspiracy theories. The idea is to read along with the students, using words and concepts that they can recognize, or that we can make them to remember. The students will make models that allow them to understand part of the information.

Palabras llave : virus; RNA; DNA; viral mechanism of action.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )