SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número3Conocimiento Pedagógico del Contenido y creencias de profesores de ciencias de secundaria recién contratados: los primeros tres añosCreencias epistemológicas de dos profesores-investigadores de la educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

PARGA LOZANO, Diana Lineth  y  MORA PENAGOS, William Manuel. The PCK, a scenario of theoretical diversity: Concepts and unifying experiences on teaching contents in chemistry. Educ. quím [online]. 2014, vol.25, n.3, pp.332-342. ISSN 0187-893X.

This article attempts to show that international literature on PCK research shows a great theoretical diversity that far from generating unanimity, seems to be generating tensions, and in some cases lack of clarity that leads to unsuccessful research results. From a brief analysis of this situation, an alternative conceptual basis articulator on Pedagogical Content Knowledge (PCK) is proposed, and its operation is shown with concrete examples of content teaching for chemistry. These examples reinforce some basic agreements in which the PCK can produce a general framework for curriculum design, development of teaching materials, initial training and continuing teacher education.

Palabras llave : PCK; CDC; transposition; transformation and integration didactic; training chemistry teacher.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons