SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Revisión de pares en la enseñanza superior de la química: una actividad didáctica para la apropiación del discurso científicoRepresentaciones macroscópicas, submicroscópicas y simbólicas sobre la materia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

HERNANDEZ ESPINOZA, Diógenes  y  ASTUDILLO SAAVEDRA, Luis. Acid-base titration using software. Educ. quím [online]. 2014, vol.25, n.1, pp.42-45. ISSN 0187-893X.

This paper represents a support of the basic concepts for General Chemistry syllabus. This development was an outcome thanks to the experiences applied in the last two years, where theoretical and experimental chemistry was taught at the University of Talca with students from Mechanical and Construction Engineering fields. Specifically in the experiment of the acid-base unit, the support came from Datastudio software, with the corresponding material (pH sensor and drop counter, Explore GLX and PC). Different students from various fields performed the titration of a 0.1 M hydrochloric acid solution with 0.1 M sodium hydroxide, enabling data entry, deduction and the interpretation of the graphically obtained results, that determined the exact neutralization point (at pH 7.0).

Palabras llave : computer assisted experiments; educational software; acid-base strength; tritation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons