SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.58 número1Transparencia de las sociedades de garantía recíproca a través de su web corporativa: Análisis empírico del caso españolUn análisis de la gestión por competencias en la empresa española: De la teoría a la práctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Contaduría y administración

versión impresa ISSN 0186-1042

Resumen

CLEMENTE RICOLFE, José S.; BUITRAGO VERA, Juan M.  y  SENDRA EMPER, Eva. Factors of retro product purchase and segmentation of potential retro market. Contad. Adm [online]. 2013, vol.58, n.1, pp.225-250. ISSN 0186-1042.

This paper aims to analyze the behavior of potential retro products buyers. A bibliographical review has allowed defining the motives to buy this type of products. However, it should be emphasized that there is scarcely any quantitative information on the reasons to purchase and the segmentation of the potential retro product market. Using the data collected by means of a survey, a factor analysis and a cluster analysis have been performed. As a result, there are three factors of retro product purchase: characteristics of product, present differentiation feelings and past feelings. Furthermore, the existence of two differentiated segments has been detected: emotive consumer and commercial consumer.

Palabras llave : retro product; reasons to purchase; factor analysis; market segmentation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons