SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.51 número202Organización y libertad académica. Implicaciones en la producción y movilización del conocimiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

CASILLAS ALVARADO, Miguel; MERCADO DEL COLLADO, Ricardo  y  JACOME AVILA, Nancy. Directors of Higher Education Institutions and Massive Online Open Courses -MOOC-. Rev. educ. sup [online]. 2022, vol.51, n.202, pp.125-144.  Epub 29-Mayo-2023. ISSN 0185-2760.  https://doi.org/10.36857/resu.2022.202.2121.

Beliefs and judgements of university officials in Mexico about Massive Online Open Courses (MOOC) are analysed through social representation theory. Knowledge, attitudes and stands of university officials are proposed as elements that explain current distance education.

Palabras llave : Universities; University officials; MOOC; Distance education; E-learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )