SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número143La universidad española ante el reto de la convergencia europea: entre la norma y la evidencia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

SILVA MONTES, César. Evaluación y burocracia: medir igual a los diferentes. Rev. educ. sup [online]. 2007, vol.36, n.143, pp.7-24. ISSN 0185-2760.

This article presents a preliminary study at the merit pay program in the Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (UACJ). The notion that guide this research is the conceptualization of academic evaluation from a socio-historical framework, which show that is political and comparative origin has assisted the State in the regulation of the form academic productivity, excluding the professors from the decision of what, who y how to evaluate. Moreover, it illustrates that the merit pay program at the UACJ is a bureaucratic instrument that promotes simulation and the administration -intentionally or not- intensifies inequality among the professors by means of their income.

Palabras llave : Evaluation; bureaucracy; merit pay; neoliberalism; dialogue.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons