SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44Producción de conocimiento mediado por TIC: cuerpos académicos de tres universidades públicas estatales de MéxicoCiencia para la inclusión social en Brasil: un análisis crítico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

SPINZI BLANCO, Claudia; SOSA MARIN, Dalila; GONZALEZ KUNERT, Leticia  y  AQUINO SANCHEZ, Blanca. A investigar se aprende investigando: Programa de Jóvenes Investigadores. Sinéctica [online]. 2015, n.44, pp.1-11. ISSN 2007-7033.

This paper covers stories of change of young researchers who participted in a training program developed by the "Instituo Desarrollo" from Paraguay. The program is a learning opportunity and an answer to the need that many young people have to get started in social research. Currently Paraguayan universities have limit possibilities of working in knowledge production, especially in the field of social sciences. To understand the process experienced by these young researches, this article analyses the socio-historical context and the institutional and professional weakness of social research in Paraguay, analyzing the changes that were taking place in the lives of participats exposed to this program.

Palabras llave : Youth Researchers Program; stories of change; social research; Paraguay.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons