SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número4Filosofía de la química II. Sobre el estilo de pensamiento de las prácticas químicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

TALANQUER, Vicente. What have we learned about student reasoning in chemistry?. Educ. quím [online]. 2023, vol.34, n.4, pp.3-15.  Epub 22-Ene-2024. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.4.86364.

This work summarizes the results of research in cognitive science, science education, and disciplinebased education on human reasoning that provide relevant information for chemistry education, with implications for curriculum, instruction, and assessment in the discipline. This essay describes and analyzes various cognitive perspectives on the nature of student knowledge and its impact on thinking and learning.

Palabras llave : Cognition; Knowledge; Learning; Reasoning; Teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )