SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3Caracterización del desarrollo profesional de profesores de ciencias - parte 2: Proceso de apropiación de un modelo didáctico basado en el ciclo constructivista del aprendizajeEl platino: contribuciones socio-históricas y científicas siglos XIX y XX. Segunda parte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

PABON, Teo; MUNOZ, Liz  y  VALLVERDU, Jordi. Scientific controversy, a conceptual and methodological fundament in the initial teacher education: a proposal of teaching for the appropriation of argumentative skills. Educ. quím [online]. 2015, vol.26, n.3, pp.224-232. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2015.05.007.

A conceptual and methodological proposal arises here based on scientific controversy, as an option for student teachers to develop ownership and argumentative skills. This assumes appropriation of school science knowledge as constructor evidence to develop scientific controversies in the classroom enhancing argumentation, conviction and commitment, which are key to improving teaching and educational quality in school.

Palabras llave : Scientific controversy; Epistemic values; Argumentation; Analysis model of scientific dynamics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )