SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Experiencias en la enseñanza experimental basada en competenciasPremio Nobel de Química 2014: Microscopía de fluorescencia con super-resolución índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MEINGUER LEDESMA, Jorge. Virtue, a laudable philosophical paradigm in chemistry education. Educ. quím [online]. 2015, vol.26, n.1, pp.43-49. ISSN 0187-893X.

This manuscript analyzes some aspects of the philosophical paradigm of virtue and how it could thoroughly impact the teaching of chemistry. Specifically, research is done on the relationship the notion of virtue has with ethical and epistemological matters in science education; striving therein to promote reflection on chemical content, internal procedures which shape disciplinary research and the role this important science plays in society. In this way, what has been called formation in virtues is presented as a good-natured objective in the current context of chemistry education.

Palabras llave : virtue; ethics; epistemology; chemistry education; dialog.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons