SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número3Celebración del vigésimo quinto aniversario de Educación QuímicaCoRes y PaP-eRs como una estrategia para ayudar a los maestros de primaria principiantes a desarrollar su conocimiento didáctico del contenido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

GARRITZ, Andoni; VILCHES, Amparo  y  GIL PEREZ, Daniel. A scientific revolution to which Educación Química wants to contribute. Educ. quím [online]. 2014, vol.25, n.3, pp.290-291. ISSN 0187-893X.

Sustainability Science aims to integrate the study of social development and natural processes to favour both of them and make possible the transition to Sustainability. This deep scientific revolution cannot be the result of just a new knowledge discipline: it must become a new paradigm that impregnates the ensemble of scientific disciplines and social activities.

Palabras llave : Sustainability Science; planetary emergency; Science-Technology-Society-Environment (STSE) relationships; transition to sustainability.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons