SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Educación Química para la Sustentabilidad: Evaluación del currículo de química en la Universidad de Cardiff índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

AMADOR BEDOLLA, Carlos. Sustainability and Chemistry Education. Educ. quím [online]. 2013, vol.24, n.2, pp.182-183. ISSN 0187-893X.

Sustainability is the mantra -"a word capable of creating transformation"- for the twenty-first century. In the face of challenges motivated by human growth, the adoption of a sustainable path for development in the future is necessary. Sustainability must influence particularly science and education. This special issue focuses on efforts towards sustainability in academia featuring descriptions of the recently proposed sustainability science and its particular application to chemistry research and education.

Palabras llave : sustainability science; sustainability in higher education; chemistry education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons