SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 suppl.2Uso del origen de las ideas químicas para mejorar la comprensión de la química del aire: Asuntos y desafíos para la inclusión de las matemáticas en la enseñanza y el aprendizaje de la químicaEl Congreso de Karlsruhe: Los inicios de una comunidad científica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

FARRE, Andrea Soledad  y  LORENZO, María Gabriela. From scientific knowledge construction to teaching: Several explanations about benzene structure. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, suppl.2, pp.271-279. ISSN 0187-893X.

Reviewing the historical development to represent a compound, in this case benzene, displays the different theories that struggled to give the best explanations, showing a dynamic vision for the scientific knowledge construction. The elemental composition and the establishment of the empirical formula, the recognition of isomers, the chemical reactivity, the availability of new technological devices and chemical bond theories (the structural theory, atomic theories, valence bond theory and molecular orbital theory) are the main factors that influenced knowledge about the structure of benzene. This work can be useful in teachers' training and perhaps enlightens on some students learning difficulties. This also is a useful model for future research that teachers can develop with their students including the meta-scientific knowledge actively in the classroom.

Palabras llave : benzene structure; meta-scientific knowledge; organic chemistry; scientific knowledge construction; university teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons