SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número3Una revisión bibliográfica sobre el papel de los juegos didácticos en el estudio de los elementos químicos.: Primera parte: los juegos al servicio del conocimiento de la Tabla PeriódicaDiseño de hojas de cálculo como herramientas para el aprendizaje del equilibrio ácido-base: uso de la barra de desplazamiento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MARTINEZ-DELAGUILA, Rosario  y  JIMENEZ-LISO, María Rut. Teacher's books and blogs about daily life chemistry: Problems and contexts views. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.3, pp.346-354. ISSN 0187-893X.

It is a common place that science teaching proposals show science as fun or surprising. This article aims to search and analyze chemical experiments that appear in books and blogs for teachers from the perspective of the everyday chemistry for science literacy. We will analyze if chemistry activities widely spread into selected media (books, websites, etc.) are contextualized, day-to-day, problematized (didactic treatment), as well as the argumentation used for the explanation, and thus elucidate the possible use by the faculty as a new learning resources that allow the development of scientific competence, ie, "talk and do chemistry".

Palabras llave : day-to-day chemistry; contextualized chemistry; scientific competence; scientific argumentation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons