SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Formas de expresar la composición química en el SILa historia de la catálisis: Desde sus principios hasta los premios Nobel índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MILARE, Tathiane  y  ALVES FILHO, José de Pinho. From disciplinary teaching to interdisciplinary training of citizenship in science Education. Educ. quím [online]. 2010, vol.21, n.1, pp.53-59. ISSN 0187-893X.

This article presents the characteristics of disciplinary Science Education developed in the last grade of elementary Brazilian school that oppose the proposed direction by the official documents and academic research. To show a possible alternative to this, it is presented a proposal for education based on the importance of interdisciplinarity and contextualization in basic education for the training of citizenship. Some points to be considered in the school program of science for the promotion of Scientific and Technologic Literacy of students are suggested, using as example the approach of the theme Sea.

Palabras llave : science education; scientific and technologic literacy; elementary school.

        · resumen en Español     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons