SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Aportaciones de las analogías al desarrollo de pensamiento modelizador de los alumnos en químicaEugène Melchior Peligot índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

RAVIOLO, Andrés. Models, analogies and metaphors in chemistry teaching. Educ. quím [online]. 2009, vol.20, n.1, pp.55-60. ISSN 0187-893X.

Models, analogies and metaphors are strategies for constructing the knowledge because they construct, compare and evoke images. Models, analogies and metaphors are frequently used in chemistry teaching although of a non conscious or planned way. In this article, the relationships between models, analogies and metaphors are presented. Some conclusions about teaching with them are also showed. This work is based on the plenary conference presented for the author in the V International Meeting of Chemistry Teaching at College and Precollege Levels, Santiago de Chile, November 13-16, 2007.

Palabras llave : Models; Analogies; Metaphors; Chemistry Teaching.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons