SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número3Cuántica por Cuántica: química cuántica con computadoras cuánticasEvaluación de escenarios para el aprendizaje basado en problemas (ABP) en la asignatura de química de bachillerato índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

DANTAS, Josivânia Marisa; SILVA, Márcia Gorette Lima da  y  SANTOS FILHO, Pedro Faria dos. A proposal for complementary didactic material for teaching concepts in qualitative analytical chemistry. Educ. quím [online]. 2008, vol.19, n.3, pp.188-194. ISSN 0187-893X.

There are few didactic materials for many Chemistry courses at the undergraduate level. Texts on Qualitative Analytical Chemistry for Chemistry majors, for example, only describe experimental procedures (identification and separation of ions) without discussing the relevant chemical concepts or the relations between those concepts and laboratory procedures. In this article we describe didactic materials that emphasize the fundamental concepts involved in each stage of systematic cation analysis. The material was tested in the classroom and the data was colleted by means of questionnaires and in-class participation and observation.

Palabras llave : Didactic material; qualitative analytical chemistry; cations separation.

        · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons